” BOLDOGSÁGOT NEM LEHET PÉNZÉRT VENNI “
Ismert online női magazin, mely “szerelmi tanácsokkal” segít. Alatta eljegyzési gyűrűk azonnal 19. 950 Ft-tól.
Cikk, melyben a nyaralás kisgyerekkel nehézségeit vázolja a szerző. Nagybetűs kiemeléssel a fannntassztikus építőelemekről áradozik, a weboldal pontos menüpont jelölésével, hol mit lehet megtalálni. 300. 000 Ft feletti díjazás a cikk írójának.
A nagyik unokákkal töltött kirándulásairól szépen őszülő mamikkal illusztrálva, majd a végén csatolva a “tencialady” vizelettartási problémákra vonatkozó jó tanácsait.
Hadd hivatkozzak Puzsér Róbert ” a tudatunk gyarmatosítása” néven elhíresült szösszenetére, mely szerint agymosással fizetünk az élvezeti cikkeinkért. Legyen az akár egy online folyóirat elolvasása.
Tudtad, hogy egy rövidke hirdetési csík 800 ezer forintba is kerülhet a hirdetőnek a főoldalon?Hetente. Vagy , hogy egy lábgomba, autóreklám fizetett hirdetése az oldalsó sávban közel egymillió forintot is elérhet egy népszerű, jó látogatottsági adatokkal bíró online portálon?
Ne legyenek illúzióink: nem olvasnivalót kapunk, hanem tartalmat gyártanak számunkra, hogy a ránk sózni akart holmikat megfelelő szövegkörnyezetbe ágyazva jobban lenyeljük.
Gyógyszergyártók, kozmetikai szerek forgalmazói karöltve az autógyárakkal küzdenek azon, hogy minél több félelmünk keletkezzen, melyben a megoldást ők kínálhatják. Rettegjünk az öregedéstől, az elhízástól, a ráktól, a magánytól vagy a csúnya körmöktől a strandon. Mindegy, nem számít, mitől: a lényeg a félelem. S ekkor érkezhet a nem várt segítség.
Jobb híján beérik azzal is, ha megfelelően stimulált érzelmi állapotba kerülve macskaeledelt veszünk vagy eljegyzési gyűrűt, esetleg az 5-6- 10 csodatipp elolvasása után feldíszítjük az otthonunkat valamilyen lakberendezési áruház/webáruház/kínai piaci hangulatjavító kegytárggyal.
Hozzáteszem, NEM az a probléma, hogy a Google lassan jobban tudja én mit szeretnék, mint saját magam. Az sem, hogy hatnak az érzékszerveimre, vágyaimra, céljaimra. A gond az, hogy ezt újságírásnak álcázzák, információ megosztásnak és tájékoztatásnak. Márpedig minden olyan tartalom ,ami valaminek az eladása céljából jön létre az nem több és nem kevesebb annál, ami: reklám.
A félelmeink és frusztrációink külső támogatás nélkül is épp eléggé tartanak fogva minket döntéseinknél. Sokkal több szabad, érzelmileg és szellemileg kiegyensúlyozott emberre lenne szükségünk. Hagyjuk meg nekik a lehetőségét, hogy eldönthessék, mikor olvasgatnak pusztán szórakozásból vagy tájékozódni, s mikor állnak épp a vásárlás küszöbén.