Facebook cenzúra

A magazin ezen a közösségi oldalon indult útjára. Ennek elsődleges oka az volt, hogy a leggyorsabb elérési útvonalat biztosította az olvasókhoz. Azonban- mint mindennek- ennek is ára van…

Nem tudom, mennyire vagy tisztában azzal, amikor a hírfolyamodat görgeted milyen szisztéma szerint rakja össze a benne megjelenő információkat a Facebook. Tudod- e, hogy elsősorban azoknak, akikkel üzenetet is váltasz, akiknek gyakran megnyitod a képeit, azoknak a tartalmait fogja megjeleníteni. Plusz, és ez a legfontosabb, fizetett hirdetéseket.

Észre sem veszed és özönlenek a szponzorált hirdetések. A Burger Kingtől a Gazdag Mamin át a Steiner Kristóf oldalán keresztül az ATV-s linkekig. Az egyiket csak lájkolta az ismerősöd, a másikat megosztotta, a harmadikat pedig konkrét fizetett hirdetésként jeleníti meg a keresési szokásaidnak, érdeklődési körödnek megfelelően.

Így ajánlotta be Arlette oldalát is Neked. Ha agrár híreket olvasnál, traktorokról kapnál hirdetéseket. Ha gyereknevelés érdekel, akkor játékboltok, gyerekprogramok kerülnek kiválogatásra számodra.

Nézd át egyszer a lájkolt oldalaidat. Nézd meg, hány az, akinek azóta sem láttad semmilyen aktivitását a hírfolyamodban. Valóban, van köztük olyan, ami azóta nem is érdekelne. De ne legyen az a hamis illúziód, hogy kizárólag a Téged érdeklő tartalmakat kapod.

Nem. Ez egy üzleti vállalkozás, ami azért ingyenes, mert orrba-szájba reklámot tolnak az arcodba. Ha észreveszed, ha nem. Azt látod, amit el akarnak adni Neked nem pedig azt, amire igazán szükséged lenne.

Menj be egy bankfiókba és kérdezd meg, mi az a befektetési forma, ami a legelőnyösebb lenne. Biztos lehetsz benne, fogsz kapni ajánlatot. Arról, ami a BANK SZÁMÁRA a legelőnyösebb. Nem neked. Ha arra van szükséged, akkor utána kell járnod, összehasonlítani. Gondolkodni.

A facebook azzal, hogy leköti az idődet, hogy minél tovább próbál a felületén tartani egy sikeres üzleti modellt üzemeltet, amiből elsősorban neki van bevétele, másodsorban azoknak, akik jól pozicionálják magukat. Te csak egy bevételi forrás vagy!

Miért fontos ezt tudnod?

Nem fontos, igazad van. Hisz mit számít, hogy az idődet, életedet mivel töltetik el Veled. Hogy hogyan manipulálnak, miképp igyekeznek hozzábutítani a rendszerükhöz azért, hogy minél egyszerűbben árulhassák a portékáikat Neked.

Az én magazinom nem árucikk. Nem akar Neked semmit sem eladni, nem akar meggyőzni róla, nélküle az életed romokban fog heverni. Mi itt csak szórakoztatunk, elgondolkodtatunk, mikor melyiket. De nem fogunk erővel magunk közt tartani…

Többet nem jelenik meg fizetett hirdetésben Arlette.  Ha tudni akarsz rólunk, meg kell mozdulnod, mert többet nem fogjuk az arcodba tolni. Ha olvasni akarsz minket, tenned kell érte. Mint ahogy az életed többi részében is: ha csak azt várod, hogy magától megtörténjen Veled a csoda biztos lehetsz benne: nem fog!

Ha el akarod érni az írásainkat, felnőttként kell döntened. Akár azzal, hogy meglátogatod a weboldalt és megkeresed azokat az írásokat vagy szerzőket, akiket szívesen olvasol ( mintha könyvtárba mennél), akár úgy, hogy lájkolod az oldalt és beállítod a követésnél, hogy elsőként jelenítse meg a hírfolyamodban. Bármelyiket is válaszd, az már a Te döntésed. De arra ne várj többet, hogy önmagától fogsz hozzájutni a gondolatainkhoz.

Tudjál róla, a Facebook iszonyatos összegeket kért el tőlem azért, hogy Te most itt olvass minket! Nem vagyok NLcafe, se más vezető portál, aminek irdatlan összeg áll a rendelkezésére marketing költségként. De én nem is kezellek bevételi forrásként, soha egyetlen reklámot nem adtam el Neked, nem írtam cikket sem azért, hogy valamilyen termékre azáltal rágyógyítsalak. Én a hirdetési költségeket saját zsebemből álltam. Csak mert így éreztem… etikusnak?

Nem ebből élek, nem Belőletek élek. Ez nem fog változni a jövőben sem. Örülök, ha olvassátok az írásainkat, a csajok hihetetlen sziporkázóak és én nagyon büszke vagyok rá, hogy velük dolgozhatok.

De, mivel az oldal non-profit, így ezeket az összegeket nem szeretném a továbbiakban a Facebook oldalára elkölteni. S nem csak azért, mert nem hoz bevételt az oldal. Azért sem, mert közben, míg a pénzem jó a Facebooknak, azonban megszabja, mit nem hirdethetek. Eldönti, hogy ami irónia, az szerinte megszégyenítés, pusztán azért, mert értelmezni sem tudja a kettő közötti különbséget. Nem hajlandó ” túl szexualizált” képpel megjelenő hirdetésemet feltenni, ami egyrészt halálosan álszent, másrészt az írás épp arról szól, miért jelenik meg a médiában egy sportoló nő tárogató puncis képe, mint illusztráció…

Örülök, ha velünk maradtok, de le tudok mondani Rólatok. Ahogy a cukorról is 🙂 . 

Arlette

 

Arlette M

"Az élet, mit élek- enyém!" COO- gondolkoding. Felöltözve is ember. Komfortzónátlanítva.

Nincs még hozzászólás

Hozzászólások letiltva