Nem vagyok egy matyóhímzés, de a hangom bársony

Annyiféle állás létezik, annyiféle ember, hogy elveszhetünk a fejvadász portálok kínálataiban (legyünk akár munkavállalók, akár munkaadók). Megfelelő állás a megfelelő embernek, ha összejön a kereslet-kínálat. Pokol mindkettejüknek, ha félrecsúsznak az elvárások bármelyik oldalról.

Jöjjön most a „Mesterségem címere”: Call Centeres, avagy a telefonos ügyfélszolgálatos, telemarketinges.

Hozzávalók MUNKÁLTATÓI oldalról:

  • Technikai felszereltség – őskori nyomkodós mobiltól kezdve a számítógép által vezérelt fejhallgatós programig, cége válogatja
  • Kialakult ügyfélkör megtartása, újabb megbízások megszerzése – profiltól függően a termékbemutató meghívásoktól a biztosítási ajánlásokon keresztül az elégedettségi felmérésekig, hosszú a lista
  • Címlista biztosítása – legyen az szolgáltatótól vett, telefonkönyves, netről letöltött, önkéntes kérdőív alapján begyűjtött, csak kreatívan jeligére
  • Klisé szöveg megfogalmazása – egy szöveg amely tartalmazza a bevezető utáni érvrendszert és az A, B, C tervet a megkeresett ember várható reakciói alapján
  • Megfelelő bérezés biztosítása – állandó bér vagy jutalékos rendszer, ez már „csak matek”

Hozzávalók MUNKAVÁLLALÓI oldalról:

  • Bársonyos, kedves hang – lehetőleg női, 25 és 40 év közötti, ha kell búgó, ha kell mosolygós, ha kell határozott
  • Asszertivitás – nem agresszív, hanem rávezetően kitartó személyiség, aki irányítja a beszélgetést
  • Sokoldalúság – empátia vagy kellemes fecsej, attól függően, melyik a célravezetőbb egy egy hívás esetén
  • Végrehajtó alkat – szabálykövetés és egy adott feladat teljesítése az elvárások mentén, sem több, sem kevesebb

Címszavakban ebből áll össze egy ilyen tevékenység.

Kinek jó és mik az előnyei?

Mivel telefonon történik a kommunikáció, ezért a külső nem, nem számít. Ülhetsz irodától függően a forgós székeden farmerben, szürke agyonmosott pulcsiban, cicanadrágban vagy klumpában, akár melltartó nélkül és zsíros hajjal: hisz nem lát az ügyfél. Ha jól csinálod a dolgodat, különböző emberek különböző életutait és problémáit ismerheted meg, mert érzik, érdemes vagy a bizalmukra vagy mert ők sem látnak téged. Elmondhatod magadról, hogy open office-ban (nyílt terű irodában, padlószőnyeggel és légkondival) dolgozol egy belvárosi üvegpalotában, teszem azt, ha már fentebb vagy a „kasztban”. Dicsekedhetsz az újabb tréningjeiddel, amiket elvégeztél. Természetesen azért, hogy tudásoddal gazdagítsd azokat, akik nem is tudtak az általad kínált fantasztikus, egyszeri és kihagyhatatlan lehetőségről. Igen, léteznek ajánlatok, amik kedvezőek és Te vagy a hírvivő, neked hálálkodnak és foglalják éjjel az imáikba a neved.

Ki az, aki biztosan nem alkalmas erre a munkára? Jöjjenek a hátrányok és a jelek, hogy keress mást. Aki nem bírja az ülőmunkát, az felejtse el azonnal ezt a területet. Akinek terhes és zavaró, hogy papagájjá válik, mert újra és újra és újra elismétli ugyanazt. Akinek a humorérzéke egy fárasztó nap végén kontrollálatlanul tör elő és bajba sodorja magát egy száraz sercli ügyfél kifogásával. Ha az előírt szöveget nem tudod elhinni, saját szavaiddal átadni, mosolygós hanggal, akkor se erőlködj tovább. Bírnod kell, hogy a hívásaidat monitorozzák és elemzik, statisztika készül a munkádból, ami nem veszi számításba a frontot/menstruációt/otthoni gondokat, az ügyfél véleményét és a kimenő sikeres hívások lebonyolítását viszont igen. Ha elérzékenyülsz, mert a sokadik „elhunyt ügyfelet” keresed fel és a helyette elért hozzátartozó reklamál. Ha szünetet kell tartanod minden ötödik hívásod előtt. Ha nem bírod az esetenkénti üvöltözést veled illetve a rengeteg fenyegetőzést, amiket egyes ügyfelek produkálnak, akkor is javasolt az „alkalmassági önvizsgálat”.

Tartsuk szem előtt fentieket akkor is, ha történetesen nekünk csörren meg a mobilunk azzal, hogy ajándékot nyertünk „csak el kell mennünk érte”. Aki hívott, az egy emberi lény, aki a munkáját végzi. Fenti kvalitásokkal rendelkezik, amikkel esetleg mi nem. Talán tud olyat mondani, ami hasznos, ha meghallgatják, de ha mégsem, hát maradjunk mi is emberek és udvariasan „rázzuk le”, ha már. A szám, amit tárcsáztak, nem titkos, mert megszerezhető volt, ergo a szolgáltatón/jóakarón/elfelejtett adatbázisban általunk önként megadva/stb-n keresztül, jutott hozzá, tehát a „hiba” és a „megoldás” nem annál keresendő, akinek megvan és felkeres rajta.
Mennem kell, csörög a telefonom..


Ha Te is ismersz olyan foglalkozásokat, tevékenységeket, amiket szívesen ajánlanál másoknak írj, vedd fel velünk a kapcsolatotMinden gondolat, ötlet számít. A Tied is!

                                                         Arlette

Alice A

Békés harcos a multikulti világban

Nincs még hozzászólás

Szólj hozzá

Az email cím nem lesz publikus.