Túlélőkészlet

Voltál már letörve, kétségek között hagyva az állandó (költői) kérdéssel, hogy szeret vagy nem szeret? Volt már, hogy elveszítettél számodra fontos valakit, aki az életed volt? Érezted már valaha, hogy a szíved azon nyomban kettéhasad és csak egy valaki tudja ezt megakadályozni? Voltál már reménytelenül szerelmes és gondoltad mégis, hogy csodálatos az, amit érzel? Érezted már úgy, hogy mindent megtettél, mégse voltál/vagy neki elég jó? És érezted már ezek miatt valaha úgy, hogy itt a világ vége és legszívesebben elmenekülnél és bezárkóznál valami zempléni zsákfaluba, ahová a madár is csak látogatóba jár?

Ha igen, akkor tudd, hogy nem vagy egyedül… Nehéz helyzetben vagy, ha épp ebben vagy, de egyáltalán nem reménytelen. Magam is jártam már többször is hasonló cipőben és örömmel osztom meg veled, hogy milyen tevékenységekben voltam képes újból örömöt, energiát, bátorítást és önbizalmat lelni és ezáltal átlendülni a női magazinokban már annyira agyoncsépelt, holtpontnak nevezett válságos időszakon.

  1. Pótold be, amit az utóbbi időben elmulasztottál/elhanyagoltál! Gondold át, mi az, amire az utóbbi időszakban alig vagy egyáltalán nem volt időd. Cseréld ki végre a már múlt héten kiégett villanykörtét az átjáróban, amit eddig úgy próbáltál meg kiküszöbölni, hogy a környező helyiségek fényeit használtad a bevilágításra.
  2. Fuss vagy mozogj!
    Minden mozgás örömöt okoz. Biciklizz, fuss két kört a lakótelep körül, menj el úszni! Láttál már mozgás után szomorú embert? Ne hidd el nekem, hogy nem létezik ilyen, inkább próbáld ki magad!
  3. Táncolj!
    Mindegy, hogy hol. Mindegy, hogy mikor. Mindegy, hogy mire. Csak táncolj! Úgy, ahogy neked tetszik.
  4. Csinálj olyat, amit már rég nem!
    Rakj fel egy uborkás pihentető arcpakolást, de ne felejts el a pakolással az arcodon a tükörbe nézni és megállapítani, hogy milyen jól nézel ki! Vedd elő gyerekkorod egyik nagy sikerű társasjátékát és hívd át a barátaidat, hogy kipróbáljátok. Vagy vegyél le egy régi könyvet a polcodról, talán még sosem olvastad.
  5. Csinálj olyat, amit még sose!
    Szállj le eggyel hamarabb vagy később a villamosról vagy a buszról, mint eredetileg tervezett úticélod és gyalogolj a célállomásig. Figyeld meg, hogy milyen új tapasztalatokkal gazdagodsz útközben. Csengess be a szomszédodhoz és vigyél neki a sütiből, amit készítettél. Miért? Hát csak úgy! Nem kell megindokolni! Csinálj minden nap valami újat! Meglátod, ahogy belevágsz, egyszerre végtelen hosszú lesz a lista azokról a dolgokról, amiket még sose csináltál.
  6. Nevettess meg másokat!
    Légy kedves a postán dolgozó ügyintézőhöz. Egy mosoly igazán nem kerül sokba. Neki már te vagy az aznapi ötvenharmadik ügyfél, aki mufurc és azonnal végezni akar a csekkbefizetéssel. Köszönd meg neki a munkáját egy kedves mosollyal. Vagy mosolyogj rá egy idegenre, teszteld, milyen reakciót vált ki a mosolyod belőle.
  7. Segíts!
    Ha segítséget kérnek tőled, segíts! Segíts elmosogatni anyukádnak, magyarázd el a kollégádnak, hol találja a Word-ben a sorkizárt beállítást. Ha idegen nyelven megkérdezi tőled egy turista, hogy hol van a Vásárcsarnok, ne rázd le csak azért, mert nem beszéled a nyelvét. Próbálj így is segítségére lenni.
  8. Lásd meg azt, amit más nem vesz észre!
    Lehet ez a hálószobád sarkában lévő pókháló is, de lehet a piacon virágot áruló néni önzetlensége vagy bármi, ami mellett korábban mindig észrevétlenül elmentél, mert természetesnek vetted.
  9. Alkoss!
    Vesd papírra a téged foglalkoztató gondolatokat. Rajzold le a már régóta agyadban motoszkáló motívumot. Minden önkifejezési mód növeli az önbizalmadat és ami növeli az önbizalmat, az pozitív hatással lesz a hangulatodra is.
  10. Tedd jobban oda magad a munkában!
    A munka segít elterelni a figyelmedet, de csak akkor, hogy ha tényleg ott vagy és a feladatra koncentrálsz. Törekedj arra, hogy hatékonyabban, jobban, gyorsabban, körültekintőbben végezd el ugyanazt a feladatot, amit korábban.
  11. Ha eszedbe jut valami és legszívesebben megtennéd, akkor tedd meg!
    Ne kezdj el agyalni azon, hogy megfelelő-e az időpont vagy az egyéb körülmények, mert akkor biztosra veszem, hogy az egészből semmi sem lesz! A túl sok gondolkodás gátolja a tényleges cselekvést. Természetesen nem önkárosító dolgokra gondolok, hanem olyanokra, amelyek végzése örömmel, izgatottsággal, elégedettséggel tölt el.

Próbáld ki, segít-e a fájdalmad feldolgozásában a fenti ötletek bármelyike. Erőltetett? Igen, az. És akkor mi van? Először nem megy természetesen. Másodjára, harmadjára viszont már lehet, hogy menni fog. De ha mégsem, akkor legalább elmondhatod, hogy megpróbáltad. Kérlek ne add fel! Szükségünk van rád (is) az Univerzumban!


Gyere, írj Te is. Inspirálót vagy elgondolkodtatót. Küldj nekünk cikket, vedd fel velünk a kapcsolatotMinden gondolat, érzés számít. A Tied is!

                                                         Arlette

SuLo

A megszokott fejlődés nélküli és unalmas. De a váratlan önmagad megismerésére késztet.

1 Hozzászólás
  1. Kedves Sulo!
    Nagyon tetszett ez az írás. Így megfogalmazva és összeszedve a saját módszereimet is felfedeztem benne, nekem is segített egy egy pont. Annyi csak a különbség, hogy én nem fogalmaztam meg magamban ezeket, mert nem tudatosan használtam őket.
    Katie A.

Szólj hozzá

Az email cím nem lesz publikus.