avagy miért szeretik – ha tényleg szeretik! – a nők a rózsaszín weboldalakat a férfiak pedig a kék honlapokat? Tényleg mások vagyunk?
Kíváncsi vagy rá, mi az oka? Tényleg más színek tetszenek a nőknek és a férfiaknak? Hagyjuk az ócska, régi poént, hogy az “őszibarack nem szín, hanem gyümölcs”, ennél izgalmasabb a válasz.
Mindannyian szeretnénk tudni, hogy a sok munka-, idő-, energia ráfordítással elkészített termékünk, szolgáltatásunk vagy éppen weboldalunk miért lesz sikeres vagy sikertelen. De lehet ennyire egyszerű a képlet? Végy egy női terméket, színezd rózsaszínre és tuti a siker? Kínálj szolgáltatást kék színekben férfiaknak és viszik, mint a cukrot? Ej, ha ennyire le lehetne butítani a képleteket aligha foglalkozna azzal marketing szakemberek egész csoportja, hogy a sörös üvegen a függőlegesen vagy vízszintesen elhelyezett címke fog-e +1,5%-os forgalom növekedést elérni a terméknél.
Érdekel mégis mi az, amit a színek befolyásolnak a döntésnél? Pillanatok alatt szembeötlő különbséget látunk!
A férfiak, akik a lila színt semmi esetre sem választják, ám rajonganak a kékért, s a nők ,akik a kék és a lila nagy kedvelői. Hol itt az összhang? Vagyis, a korábbi illusztráció a kék gumiabroncsos weboldallal és női fodrászattal a legkevésbé se tévedés, hanem valóban létező befolyásoló tényező.
Ez az eltérés- különösen , mivel a nők és a férfiak érdeklődési területei körülbelül annyira fedik egymást,mint a jin-jang– – semennyire (autók, kütyük, szex, égetett szesz kontra smink, krémecskék, ékszerecskék, likőröcskék, szexi fehérnemű lehetőleg szex nélkül ) abszolút jogossá teszi, hogy a nők és a férfiak által látogatott weboldalak más színvilágra épüljenek. Ezt tekinthetjük alapnak.
S nem az egyetlen eltérés a nemek között a kedvelt színek mássága.
A SZÍNÁRNYALTOK KIVÁLASZTÁSA IS nemekre jellemző. Míg a férfiak az élénk színeket kedvelik inkább, addig a nők a pasztell árnyalatokat választják szívesebben.
Ha pedig a színek árnyalatait kell megadni , akkor a nők a fehér színt választják árnyalásra, míg a férfiak inkább a feketét.
S végül az A KROMATIKUS SZÍNEK HASZNÁLATA : fehér, fekete és a szürke árnyaltai: FÉRFIAK : igen, igen, igen!, NŐK: nem, nem, nem!
Ezt ne feledjük!
A színeknek e mellett van azonban egy másik, igen fontos tulajdonsága.
Ez pedig, hogy társítunk hozzá hangulatokat, érzéseket. Olcsóság, romantika, erő vagy luxus- mind,mind színekhez kapcsolódnak kis elménkben. Nézzük, miként játszanak ezzel a márkák.
Figyeljük meg, a színekhez társított tulajdonságokat, s minden alkalommal, amikor weboldalunk, termékeink, szolgáltatásaink színvilágát igyekszünk kiválasztani tartsuk szem előtt: nálunk OKOSABB EMBEREK is ezt tették…!
Ha semmi mást nem teszünk, csak arra a két lényeges alap tényezőre figyelünk oda, hogy férfiaknak vagy nőknek készül a weboldalunk illetve, hogy milyen érzéseket szeretnénk sugározni, s ennek megfelelően választjuk ki a használt színeinket, máris helyére tettük a legfontosabb alapokat, amikre nyugodtan tudunk építkezni.
Senki se szeret kudarcot szenvedni- ha még pénze, bevétele is múlik rajta akkor különösképp, ezen ne múljon… Természetesen megvárhatjuk, míg a sztereotípiák rabságából kiszabadul a társadalom, sőt próbálhatjuk leépíteni is azt. Kérdés, van-e küldetéstudatunk, elég lóvénk és kudarctűrő képességünk ahhoz, hogy előtte járjunk a társadalom érésének. Világmegmentőknek, szélben lobogóknak hajrá, többieknek …. inkább ne…